We współczesnym świecie występują przeróżne formy reklamy, ale nie każda z nich okazuje się równie efektywna. Sekretem tej atrakcyjnej jest ciekawy pomysł, ładna szata graficzna oraz solidne wykonanie. W kwestii reklam wielkopowierzchniowych królują banery oraz billboardy, z daleka zachęcające do skorzystania z firmowej oferty. Która z form reklamy jest bardziej opłacalna?
Aby porównać zalety płynące z korzystania z tych dwóch form reklamy, warto najpierw zastanowić się nad tym, czym właściwie billboard różni się od baneru. Podstawowa różnica tkwi w sposobie prezentacji treści - w przypadku baneru drukowana jest ona na elastycznym materiale, a w przypadku billboardu na stabilnej tablicy.
Jeśli więc nie dysponujemy odpowiednią powierzchnią reklamową pod billboard, konieczne okazuje się jej wynajęcie, co dodatkowo podwyższa koszty. Samo umieszczenie reklamy na tablicy także może stanowić spore wyzwanie i powinno zostać zrealizowane przez profesjonalną firmę, która zadba o bezpieczeństwo pracowników działających na wysokości oraz idealne przyleganie treści. Najczęściej montuje się ją na ścianach budynków oraz na wysokich słupach przy często uczęszczanych drogach.
Baner natomiast mocuje się za pomocą metalowych oczek i linek przytwierdzanych do pożądanej lokalizacji, którą może być na przykład ogrodzenie. Do jego założenia nie są wymagane specjalne kwalifikacje. Sprawdzi się w szczególności do oznaczenia siedziby firmy, wskazując drogę potencjalnym klientom oraz kontrahentom.
Reklama na billboardzie z pewnością opłaca się, przynosząc korzyści marketingowe. Jej zauważalna z daleka forma przykuwa uwagę, a jeśli dodamy do tego interesującą treść, klientom ciężko będzie przejść obok niej obojętnie. W przypadku baneru nie musimy martwić się z kolei o koszty utrzymania przestrzeni reklamowej, dlatego okaże się dość ekonomicznym rozwiązaniem. Można zawiesić ją praktycznie wszędzie, a wyposażona w atrakcyjną treść oraz stylową szatę graficzną zachęci do odwiedzenia danego punktu, zakupu produktu lub usługi.