Oklejanie aut folią to rozwiązanie rozpowszechnione wśród właścicieli samochodów, służące zwłaszcza celom reklamowym, a w mniejszym stopniu również i estetycznym. Efekt reklamowy uzyskuje się głównie poprzez oklejanie samochodów banerami firmowymi. Folia umożliwia też opcję zmiany barwy samochodu bez usuwania pierwotnego lakieru, a dodatkowo działa na niego ochronnie, zabezpieczając przed drobnymi uszkodzeniami o charakterze mechanicznym. Inną zaletą używania folii w celach estetycznych jest uzyskanie połysku powierzchni bez konieczności uprzedniego jej polerowania lub woskowania.
Właściciele pojazdów decydujący się na oklejanie aut każdorazowo stają przed koniecznością doboru materiału dostosowanego do ich potrzeb, a także zasobności portfela. Do wyboru mają 3 następujące produkty: folię polimerową, monomerową oraz wylewną. Każda z nich charakteryzuje się nieco innymi właściwościami, w tym trwałością, dostosowaniem do określonego rodzaju powierzchni, wytrzymałością kleju lub jakością druku wykonanego na folii.
Wspomniana folia jest najtańszą spośród wymienionych opcji. W związku z tym charakteryzuje się jednak niższą jakością użytkowania, szacowaną na ok. 3 lata. Ze względu na swoje właściwości nadaje się wyłącznie do krótkoterminowego oklejania powierzchni płaskich w formie naklejek albo wklejek.
Cechuje się większą elastycznością oraz wytrzymałością niż monomerowa, jak również mocniejszym klejem i lepszą jakością uzyskiwanego na niej druku. W efekcie jest chętnie stosowana w branży reklamowej. Jej dodatkową zaletę stanowi możliwość bezproblemowego zaaplikowania na powierzchnie lekko wypukłe. Pod względem cenowym oraz jakościowym stanowi rozwiązanie kompromisowe pomiędzy folią monomerową a folią wylewną. Trwałość sięga 7 lat.
Folia wylewna to wariant niezwykle wytrzymały. Wyróżnia się też największą plastycznością ze wszystkich wymienionych, a co za tym idzie – doskonale dopasowuje się do powierzchni. Trwałość to nawet 10 lat.