Aktualności » Jaka folia jest najlepsza do oklejania witryny?
Strona główna » Aktualności » Jaka folia jest najlepsza do oklejania witryny?

Jaka folia jest najlepsza do oklejania witryny?

Reklama zewnętrzna to jedna z najpopularniejszych form promocji firmy. To ona sprawia, że dany sklep czy punkt usługowy staje się widoczny w przestrzeni miejskiej dla potencjalnego odbiorcy oraz że konkretna marka wyróżnia się na tle konkurencji. Powszechną, a zarazem skuteczną techniką sygnalizowania obecności przedsiębiorstwa w miejscu publicznym jest oklejanie witryn. Jaka folia najlepiej się do tego nadaje?

Intensywność kolorystyczna – oklejanie witryn folią monomeryczną

W przypadku, gdy reklama zewnętrzna ma promować markę i przyciągać wzrok potencjalnych klientów, warto postawić na folię monomeryczną. Pozwala ona uzyskać duże nasycenie kolorystyczne, co sprawia, że naniesione na nią grafiki cechują się estetyką i pomagają budować pozytywny wizerunek firmy.

Oklejanie witryn z użyciem takich komponentów jest dobrym pomysłem na wyróżnienie danego punktu i zapewnienie mu widoczności w przestrzeni publicznej. Folia monomeryczna musi jednak zostać pokryta specjalnym laminatem, który zabezpieczy witrynę przed niszczeniem w wyniku działania szkodliwych czynników atmosferycznych. Nie będzie to jednak konieczne, jeśli korzysta się z druku solventowego odpornego na promieniowanie UV, niskie i wysokie temperatury oraz wilgoć.

Dostęp do światła dziennego wewnątrz pomieszczenia

Druk na folii monemerycznej pozostaje widoczny również ze środka pomieszczenia, co oznacza, że je zaciemnia, blokując dostęp do światła dziennego. W wielu przypadkach zatem taka powłoka nie jest chętnie stosowana. O ile dobrze sprawdzi się ona np. do oklejania witryn wiatrołapów sklepów, o tyle nie poleca się jej użycia na szybach biur.

W takich przypadkach lepiej wybrać folię perforowaną określaną jako One Way Vision. Umieszczoną na niej grafikę widać tylko z zewnątrz. Jest ona przepuszczalna i zapewnia odpowiednią ilość światła. To zdecydowanie najlepszy wybór w przypadku witryn księgarni, biur lub aptek.

Inne rodzaje folii

Najczęściej reklama zewnętrzna wykonywana jest na tych dwóch typach folii, które sprawdzają się w większości sytuacji. Istnieje jednak możliwość skorzystania innych wariantów. Dostępne są także folie translucentne do reklam zewnętrznych półprzezroczystych czy szronione stanowiące wersję pośrednią między monomerycznymi powłokami a perforowanymi.

facebook