Spośród wielu innych rodzajów reklamy outdoorowej, szyldy zewnętrzne stanowią naturalny wybór sporej grupy przedsiębiorców. Nośniki tego typu cechują się znacznymi gabarytami i elastycznością na etapie projektowym, co pozwala dopasować komunikat do specyficznych wymogów danej branży. Przedstawiamy nowoczesne rozwiązania na etapie projektu i realizacji szyldów, które są odzwierciedleniem ciągle zmieniających się trendów marketingowych.
Cała magia reklamy rozpoczyna się w biurze projektowym. Tutaj powstają innowacyjne koncepcje, które później budują rozpoznawalność marki i przyciągają do niej nowych klientów. Dobry projekt nie tylko skupia uwagę, lecz także zatrzymuje ją na dłużej. Analiza osiągnięć psychologii zachowań konsumenckich to cenne źródło informacji dla doświadczonych inżynierów. W efekcie zrozumienia potrzeb odbiorców i idei firmowych szyld zewnętrzny na budynek lub ogrodzenie staje się ważnym czynnikiem wspierania sprzedaży.
Opisaliśmy zatem pierwszy trend we współczesnej reklamie, jaki coraz silniej zakorzenia się w świadomości przedsiębiorców. Jest nim kompleksowe podejście do projektowania elementów graficznych i postrzeganie szyldu jako wizytówki działalności. Opracowywanie koncepcji zewnętrznych nośników komunikatu marketingowego to zadanie dla doświadczonych specjalistów.
W erze wizualnego zatłoczenia przestrzeni miejskiej, jak dotrzeć ze swoim komunikatem do przytłoczonych i zniechęconych klientów? Otóż punktem wyjścia w projektowaniu szyldów powinna stać się zasada maksymalnej, lecz gustownej widzialności. Reklama "bijąca po oczach" prędzej odrzuci kupujących od naszej oferty, niż wzbudzi w nich jakiekolwiek zainteresowanie. Podświetlony szyld reklamowy to doskonały pomysł. Jednak migoczące litery lub kontrowersyjną grafikę warto zostawić dla konkurencji.
Współczesne trendy w projektowaniu nakazują, aby zewnętrzny szyld na budynku opierał się trudnym warunkom atmosferycznym i zachowywał swój fabryczny wygląd w długim terminie. Przedsiębiorcy znacznie chętniej zamawiają nośniki z topowych materiałów, nawet jeśli cena takich rozwiązań okazuje się wyższa niż gorszych jakościowo zamienników.
Wspomnieliśmy wcześniej o możliwości stosowania podświetlenia w szyldzie reklamowym. Temat ten zasługuje na dodatkowe rozwinięcie, gdyż obrazuje kierunek innowacji w świecie marketingu. Podczas gdy tradycyjne nośniki giną w tłumie i tracą swoją skuteczność po nadejściu zmroku, produkty wyposażone w lampy LED przekazują komunikat niezależnie od pory dnia i nocy.
Kluczem do sukcesu w projektowaniu reklamy outdoorowej pozostaje błyskawiczne przyciągnięcie wzroku potencjalnego konsumenta. Spójny i wyraźny komunikat reklamowy ma trudne zadanie w świecie pełnym rozpraszaczy. Dlatego inwestycja w szyld podświetlany okazuje się tak skuteczna. Elegancka forma dostarczenia informacji przekłada się na zwiększenie zaufania do marki. Klienci szybko stawiają znak równości między jakością wizytówki (w tym przypadku – szyldu) a jakością produktu. Ledowy szyld na budynek ma jeszcze jedną funkcję, o której nie wolno zapominać. Umożliwia bowiem natychmiastową identyfikację siedziby firmy z dalekiej odległości.
Powierz projektowanie szyldu zewnętrznego specjalistom ze Studio Printer i ciesz się spektakularnym nośnikiem, który wpisuje się we współczesne trendy i oczekiwania konsumentów.