Aktualności » Na co należy zwrócić uwagę przy projektowaniu reklamy zewnętrznej
Strona główna » Aktualności » Na co należy zwrócić uwagę przy projektowaniu reklamy zewnętrznej

Na co należy zwrócić uwagę przy projektowaniu reklamy zewnętrznej

Billboardy, kasetony reklamowe, plakaty, neony czy inne dowolne formy reklamy zewnętrznej są bardzo skutecznym sposobem promocji. Aby jednak osiągnąć zamierzone rezultaty, powinny być odpowiednio opracowane i wykonane. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania reklamy zewnętrznej? Podpowiadamy w poniższym wpisie.

Reklamy czytelne i atrakcyjne

Reklamy świetlne czy reklamy banerowe powinny być przede wszystkim czytelne, a także atrakcyjne wizualnie. Obie te zasady wiążą się zresztą mocno ze sobą, czytelność bowiem w znacznym stopniu wynika z estetyki graficznej projektu. Komunikaty zawarte w różnego rodzaju reklamach zewnętrznych muszą być konkretne, jasne, zachęcające do działania i niezbyt długie. Chwytliwe hasło czy slogan zazwyczaj umieszcza się w centralnej części projektu, choć nie stanowi to reguły, wszystko zależy bowiem od samego projektu i jego poszczególnych elementów. Należy pamiętać także o odpowiedniej wielkości powierzchni reklamowej (dopasowanej do rozmiaru nośnika reklamy) oraz rodzaju czcionki – najlepiej, aby były to klasyczne fonty bez ozdobników.

Prostota przekazu

Poza prostotą czcionki fundamentalne znaczenie zyskuje również prostota samego przekazu. Odbiorca nie ma zazwyczaj ochoty, a jeszcze częściej możliwości, aby po zobaczeniu reklamy zastanawiać się, co autorowi przekazu chodziło po głowie. Komunikat powinien być więc starannie przemyślany i sformułowany w taki sposób, aby jak najbardziej celnie i krótko informował potencjalnego klienta o ofercie oraz ewentualnie zachęcał go do podjęcia konkretnych działań, np. zakupu produktu. Co istotne, treść powinna współgrać z formą przekazu. Dlatego też najlepiej zrezygnować ze zbędnych elementów niekojarzących się z samą marką czy też branżą.

Reklama zewnętrzna może (a nawet powinna) zaciekawiać, intrygować, szokować, jednakże musi robić to w inteligentny, kreatywny sposób. Niestety, często jeszcze spotykane epatowanie erotyzmem czy wręcz wulgarnością z pewnością szokuje i przyciąga chwilową uwagę, ale niekoniecznie przynosi zamierzony efekt sprzedażowy czy wizerunkowy.

facebook