Billboardy, kasetony reklamowe, plakaty, neony czy inne dowolne formy reklamy zewnętrznej są bardzo skutecznym sposobem promocji. Aby jednak osiągnąć zamierzone rezultaty, powinny być odpowiednio opracowane i wykonane. Na co zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania reklamy zewnętrznej? Podpowiadamy w poniższym wpisie.
Reklamy świetlne czy reklamy banerowe powinny być przede wszystkim czytelne, a także atrakcyjne wizualnie. Obie te zasady wiążą się zresztą mocno ze sobą, czytelność bowiem w znacznym stopniu wynika z estetyki graficznej projektu. Komunikaty zawarte w różnego rodzaju reklamach zewnętrznych muszą być konkretne, jasne, zachęcające do działania i niezbyt długie. Chwytliwe hasło czy slogan zazwyczaj umieszcza się w centralnej części projektu, choć nie stanowi to reguły, wszystko zależy bowiem od samego projektu i jego poszczególnych elementów. Należy pamiętać także o odpowiedniej wielkości powierzchni reklamowej (dopasowanej do rozmiaru nośnika reklamy) oraz rodzaju czcionki – najlepiej, aby były to klasyczne fonty bez ozdobników.
Poza prostotą czcionki fundamentalne znaczenie zyskuje również prostota samego przekazu. Odbiorca nie ma zazwyczaj ochoty, a jeszcze częściej możliwości, aby po zobaczeniu reklamy zastanawiać się, co autorowi przekazu chodziło po głowie. Komunikat powinien być więc starannie przemyślany i sformułowany w taki sposób, aby jak najbardziej celnie i krótko informował potencjalnego klienta o ofercie oraz ewentualnie zachęcał go do podjęcia konkretnych działań, np. zakupu produktu. Co istotne, treść powinna współgrać z formą przekazu. Dlatego też najlepiej zrezygnować ze zbędnych elementów niekojarzących się z samą marką czy też branżą.
Reklama zewnętrzna może (a nawet powinna) zaciekawiać, intrygować, szokować, jednakże musi robić to w inteligentny, kreatywny sposób. Niestety, często jeszcze spotykane epatowanie erotyzmem czy wręcz wulgarnością z pewnością szokuje i przyciąga chwilową uwagę, ale niekoniecznie przynosi zamierzony efekt sprzedażowy czy wizerunkowy.