Wybór konkretnego sposobu na oklejanie auta uzależniony jest przede wszystkim od typu zastosowanej w przypadku danej reklamy folii. Asortyment dostępnych na rynku materiałów jest bardzo liczny i zróżnicowany pod względem przeznaczenia, dlatego w pierwszej kolejności należy określić, jakimi cechami ma charakteryzować się docelowa reklama.
Jeśli chcemy np. wykonać prostą reklamę na drzwiach samochodu, można skorzystać z folii sztywnej, przeznaczonej do nanoszenia na płaską powierzchnię. Do jej głównych zalet należy niska cena oraz prostota aplikacji. W tym przypadku wystarczy tylko nałożyć warstwę folii na uprzednio zmoczoną część pojazdu, a następnie dociągnąć ją za pośrednictwem opalarki oraz wygładzić przy użyciu rakli. W sytuacji gdy w grę wchodzi oklejenie większej i mniej jednolitej powierzchni samochodu (np. całej karoserii), lepszym rozwiązaniem będzie folia wylewana, posiadająca bardzo cienką i plastyczną strukturę. Jej aplikacja jest już nieco trudniejsza, ponieważ wymaga stałego utrzymywania wysokiej temperatury, zapewniającej materiałowi optymalną podatność na kształtowanie. Folię nakładamy w tym przypadku zatem na gorąco, dopasowując ją skrupulatnie do profilu danej powierzchni, a następnie również wygładzamy przy pomoc rakli. Wykonana w ten sposób reklama na autach najbardziej przykuwa wzrok potencjalnych odbiorców i świetnie się prezentuje, dzięki idealnemu pokrywaniu wszelkiego rodzaju wypukłości, zagłębień oraz krzywizn karoserii.
Oklejanie samochodów folią to jednorazowy wydatek, który przez długie lata procentuje darmową promocją firmy. Gdziekolwiek nie pojedziemy, reklama umieszczona na naszym pojeździe może zaowocować pozyskaniem nowego klienta. Kierowcom rzuca się w oczy w korku lub podczas oczekiwania na zmianę świateł. Rejestrowana jest przez przechodniów, mijających nas na pasach lub przechodzących obok miejsca, gdzie zaparkowaliśmy. Im więcej korzystamy z samochodu, tym bardziej rozpoznawalna staje się nasza firma na rynku lokalnym.