Współcześnie bardzo popularna stała się reklama zewnętrzna w postaci car wrappingu, czyli oklejanie samochodu specjalną folią pokrywającą karoserię. Folia ta pełni rozmaite funkcje m.in.: dekoracyjną, estetyczną oraz zabezpieczającą lakier przed zarysowaniami. Jednak aby okleina ta zachowała odpowiednią przyczepność do lakieru auta, niezbędne jest właściwe przygotowanie pojazdu.
Zanim nastąpi oklejanie auta folią, konieczne jest określenie jego rozmiarów, można to wykonać jeszcze przed gruntownym przygotowaniem auta do oklejenia. Warto wówczas udać się do pracowni zajmującej się montażem reklamy zewnętrznej i zamówić określony format, wybrać kolor okleiny oraz grafikę, ustalając jakie treści mają znaleźć się na pojeździe. Przed rozpoczęciem procesu oklejania samochodu najpierw należy ocenić stan karoserii, czy nie ma rdzy, wgnieceń oraz innych odkształceń powstałych na jej powierzchni. Jeśli są, konieczne będzie ich usunięcie.
Kolejny krok to demontaż wszelkich wystających i ruchomych elementów znajdujących się na powierzchni nadwozia, takich jak: anteny, klamki, wycieraczki, boczne lampy. Jeśli to możliwe, lepiej wykonać tę czynność przed myciem auta, ponieważ podczas demontażu wspomnianych fragmentów mogą powstać zabrudzenia na powierzchni lakieru.
Następnie trzeba bardzo dokładnie umyć cały samochód, usuwając wszelkie nawet najdrobniejsze zabrudzenia. Można sięgnąć po specjalne preparaty do oczyszczania lakieru samochodowego. Auta nie należy woskować ani nakładać na nie żadnych warstw nabłyszczających, ponieważ wtedy folia się nie przyklei. Przed bezpośrednim przyklejeniem foli, blacha musi być całkowicie osuszona, dopiero po odpowiednim jej przygotowaniu można rozpocząć aplikowanie warstwy.
Reasumując, przygotowanie auta do oklejenia go specjalną folią jest czynnością prostą, szybką i bezpieczną. Nowoczesne folie nie uszkadzają lakieru samochodu, zdobiąc go i pozwalając na tworzenie designerskich grafik. Oklejanie aut folią to doskonały pomysł na skuteczną reklamę zewnętrzną, promującą zarówno określoną firmę, produkt, jak i usługę.