Aktualności » Skuteczna reklama czy przeżytek - Billboard?
Strona główna » Aktualności » Skuteczna reklama czy przeżytek - Billboard?

Skuteczna reklama czy przeżytek - Billboard?

Billboardy pomimo rozwoju nowoczesnych technologii oferujących atrakcyjne formy reklamy audiowizualnej stanowią nadal jeden z licznych nośników promocji produktów i usług. Są skutecznym wsparciem wielu firm podczas prowadzonych działań marketingowych. Współcześnie na ryku występują rozmaite unowocześnienia reklamy bilboardowej, zwiększające jej atrakcyjność w postaci efektownych oświetleń, druków 3D, lepszej jakości obrazu oraz videobilboardów. Dzięki temu billboard  nieustannie cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Co decyduje o skuteczności billboardu jako nośnika reklamy zewnętrznej?

Na skuteczność reklamy outdorowej za pomocą billboardu składa się kilka istotnych czynników. Głównym z nich jest odpowiednia lokalizacja. Ważne, aby billboard znajdował się w często odwiedzanym miejscu i był łatwo zauważalny. Kolejną niezwykle istotną kwestią jest krótkie hasło reklamowe oraz oryginalna, atrakcyjna wizualnie grafika. Konsumenci zerkają na billboard jedynie przez kilka sekund podczas jazdy autem, tramwajem, autobusem lub idąc pieszo ulicą, zatem przekaz musi być ciekawy i krótki.

Reklama outdorowa w postaci billboardu daje możliwość długofalowego docierania do odbiorcy w przestrzeni publicznej. Łatwiej  za jej pomocą trafić do potencjalnego klienta, który unika reklam w telewizji i Internecie, a rozdawane ulotki na ulicy od razu wyrzuca do kosza. Ludzie, czekając na przystanku autobusowym lub stojąc autem w korku, odruchowo spoglądają na kolorowe tablice przyciągające ich wzrok. Wiele firm wybiera wielkopowierzchniową reklamę zewnętrzną w postaci rozmaitych billboardów oraz dużych banerów reklamowych również z przyczyn finansowych, ponieważ jest ona tańsza od kolportażu ulotek i afiszy, które trzeba wydrukować, a następnie zatrudnić osobę do ich roznoszenia.

Reasumując, billboard nadal należy do bardzo skutecznych narzędzi reklamy zewnętrznej, wykorzystywanych przez firmy w celu długotrwałego docierania do szerokiego grona odbiorców.

facebook