Nazwa witaczy reklamowych w sposób bezpośredni sugeruje ich zastosowanie i funkcje. Te tablice informacyjne mają za zadanie powitać osoby przyjeżdżające do danego regionu i przekazać informację o nazwie w otoczeniu interesującej grafiki. Witacz reklamowy to w pewnym sensie wizytówka okolicy, pozwalająca na stworzenie przyjaznej atmosfery i zapisanie się w pamięci osób przejeżdżających daną drogą. Aby witacze spełniały swoją funkcję, muszą zostać ustawione w miejscach widocznych, przy każdej głównej arterii wjazdowej do miasta lub regionu. Stworzenie kordonu witaczy reklamowych zwiększa świadomość o lokalizacji, a grafika witacza wpada w pamięć i pozwala zdobyć podświadomą wiedzę o specyfice rozmaitych miejsc. Poniżej znajdziesz informacje o witaczach reklamowych ze szczególnym uwzględnieniem sposobów ich zastosowania. Przedstawimy proces realizacji zamówienia, dokonując analizy materiałowej, a także projektu graficznego. Studio Printer od wielu lat świadczy kompleksowe usługi w zakresie tworzenia witaczy od podstaw, wyposażając miasta, powiaty i regiony geograficzne Polski w profesjonalne wizytówki wjazdowe.
Na to pytanie częściowo odpowiedzieliśmy już we wstępnie, warto jednak rozszerzyć odpowiedź o psychologiczne aspekty pojawienia się witaczy na drodze wjazdowej. Urzędowe tablice informacyjne z nazwą miejscowości podlegają ogólnokrajowej standaryzacji, która jest konieczna z punktu widzenia oznaczeń poszczególnych znaków drogowych. Jednak tablica z suchą nazwą regionu lub miejscowości w żaden sposób nie zachęca do odwiedzin, ani nie informuje o charakterystyce geograficznej i historycznej. Z drugiej strony – wysiłki na rzecz promocji turystyki wymagają spersonalizowanych działań, które będą miały oryginalny charakter i zapiszą się w pamięci osób przejezdnych. Mogłoby się wydawać, że witacze reklamowe nie mają zbyt dużej przestrzeni czasowej do zwrócenia na siebie uwagi. Jednak sam fakt ich wyróżniania się na tle otoczenia oraz swobody fundatorów odnośnie do projektu graficznego, umożliwia wzbudzenie zainteresowania kierowców i tworzenia rozpoznawalności marki regionu. Witacze reklamowe wykorzystują mechanizmy psychologiczne, warunkujące reakcję ludzi w oparciu o rzeczy nietypowe. Znaki drogowe zawsze przybierają standardową formę, a ich funkcja ogranicza się wyłącznie do informacji, nie budowy zainteresowania. Poprawne technicznie i efektowne wizualnie wykonanie witacza gwarantuje skuteczność przekazu. Witacz reklamowy nie może jednak podawać nadmiernej ilości informacji. Tutaj liczy się przede wszystkim oryginalna, minimalistyczna grafika sugerująca specyfikę regionu, nazwa, a także formuła słowna witająca przyjezdnych. Rozmiary, jakie powinien posiadać witacz, oscylują w granicach trzech do czterech metrów. Wykonując projekt i przeprowadzając montaż witaczy, należy zwracać szczególną uwagę na widoczność tej formy reklamy z perspektywy kierowcy. Odpowiednia ekspozycja na wzrok zostaje osiągnięta dzięki kombinacji wielu elementów, takich jak czcionka, litery przestrzenne, szkice, kolor, czy jakość materiału wykonania.
Zastosowanie witaczy nie ogranicza się wyłącznie do znaków przydrożnych przy przekraczaniu granicy regionu, miasta, powiatu lub gminy. Witacz reklamowy stanowi doskonały sposób oznakowania budynku firmowego, stając się idealnym sposobem na poprawę rozpoznawalności przedsiębiorstwa. Witacze reklamowe projektowane dla biznesu wykazują nieco inne wymogi. Króluje tu minimalizm, indywidualny charakter napisów, schludne wkomponowanie logo firmowego oraz umieszczenie witacza przy głównym wejściu do firmy. Za pomocą właściwej orientacji geograficznej można zrealizować dwa cele: przywitanie osób, które udają się do siedziby firmy, a także budowę świadomości o istnieniu danej marki wśród przechodniów czy przejeżdżających pojazdów. Niektóre witacze zewnętrzne są ustawiane prostopadle do bramy wjazdowej. Takie rozwiązanie zapewnia im widoczność zarówno dla osób znajdujących się na terenie przedsiębiorstwa, jak i potencjalnych klientów pozostających na terenie zewnętrznym. Witacze reklamowe dla firm występują w pełnej gamie rozmiarowej. Oferta producentów obejmuje zarówno konstrukcje niewielkie, jak i monumentalne witacze reklamowe osiągające nawet kilkanaście metrów wysokości. Projekt graficzny witacza wymaga analizy potrzeb klienta, a także konfrontacji jego oczekiwań z wymogami współczesnej reklamy. Powierzenie tego zadania specjalistom daje pewność, że nowo powstały witacz osiągnie spodziewane rezultaty w postaci lepszej identyfikacji przedsiębiorstwa i tworzenia przyjemnej atmosfery już przy początkowym kontakcie z klienta z jego siedzibą.
Wybór usługi na projektowanie i montaż witaczy należy poprzedzić analizą wiarygodności wybranej firmy. Studio Printer przedstawia swoim klientom wieloletnie portfolio zrealizowanych zamówień, które świadczy o stałym charakterze działalności i ogromnym doświadczeniu. Jako producent witaczy, tworzona tu oferta nie narzuca żadnych ram projektowych, pozostając w całkowitej zależności od potrzeb klienta. Witacze reklamowe dla miast, województw czy regionów geograficznych znajdują się w sferze decyzji władz samorządowych lub lokalnej organizacji turystycznej. Działania promocyjne ze strony tych organów pozwalają na zaplanowanie układu wielu witaczy, rozsianych po terenie całego miasta i obejmujących każdą znaczącą drogę wjazdową. W przypadku witaczy reklamowych dla firm, kwestia dokonywania zamówień i ustalania kluczowych cech projektu leży w gestii zarządu spółki lub właściciela firmy. Realizacja usługi na wykonanie witacza zostaje poprzedzona wspólnym ustaleniem potrzeb, a także wykonaniem wstępnych ram projektowych i przedłożenia ich do akceptacji klienta. Ostateczny wygląd witacza stanowi wdrożenie wizji danego przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem wymogów świata reklamy. Oferta na projektowanie witaczy musi uwzględniać typ konstrukcji oraz materiał wykonania. Poniżej opisujemy najpopularniejsze rodzaje witaczy, mając na uwadze wymienione tutaj kryteria.
Witacze reklamowe w Polsce występują najczęściej w dwóch wersjach materiałów, z których wykonano konstrukcję nośną. Witacze aluminiowe i stalowe posiadają niewidoczny stelaż wewnętrzny, na który nakłada się poszycie z pleksi lub innego materiału syntetycznego. Witacze aluminiowe prezentują wiele zalet nad konstrukcjami stalowymi, dlatego obecnie zdecydowana większość realizowanych projektów wykorzystuje aluminium. Lekka waga, wysoka wytrzymałość na uszkodzenia oraz uproszczony proces montażu sprawiają, że profile aluminiowe zyskują przewagę na rynku witaczy. Konstrukcje stalowe z grubych prętów pozostają natomiast niezastąpione dla największych witaczy, o wysokości przekraczającej 6 metrów. Reklama w formie witaczy musi wytrzymywać zmieniające się warunki atmosferyczne. Poszycie zewnętrzne ma bezpośredni wpływ na efekt wizualny witacza, w którym zawarty jest cały sens tworzenia tego typu reklamy. Nie ma nic gorszego niż wyblakły, pełen odprysków farby witacz reklamowy. Opinie klientów o firmie, która nie potrafiła zadbać o estetyczny wygląd swojej wizytówki, nie mogą być pozytywne. Dlatego oferta na projektowanie, sprzedaż i montaż witaczy aluminiowych musi zawierać gwarancję jakości, poświadczonej rekomendacjami poprzednich klientów i bogatym portfolio wykonanych realizacji. Drugim rodzajem materiału wykorzystywanego do produkcji witaczy pozostaje drewno. Witacze drewniane raczej nie będą wskazywały lokalizacji firmowej i zachęcały do skorzystania z usług, jednak doskonale posłużą do wszelkich celów związanych z promocją walorów turystycznych regionu. Witacze drewniane coraz częściej ustawiane są przy wjeździe do miast, parków narodowych, czy terytoriów o szczególnym znaczeniu przyrodniczym. Odpowiednia impregnacja drewna sprawia, że materiał ten wytrzymuje upływ czasu, chociaż nie może się w tym aspekcie równać produktom z aluminium i pleksi. Cena witaczy drewnianych pozostaje natomiast znacznie niższa, co rodzi zauważalne oszczędności przy inwestycjach wymagających wykonania wielu produktów jednocześnie.
Witacze wolnostojące dzielą się na konstrukcje typu pylon oraz witacze tablicowe. Pylony powitalne obejmują projekty o znacznych rozmiarach, wykonane z ramy stalowej z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Tego typu witacze znajdziemy przede wszystkim przy głównych ulicach prowadzących do miasta. Grafika w formie wydruku lub folii ploterowej, połączona z poszyciem z pleksi, dibondu lub ocynkowanej blachy, dają gwarancję najwyższej wytrzymałości na uszkodzenia i gwarantują zachowanie barwy na długie lata. Cennik pylonów reklamowych pozostaje zależny od wymiarów witacza, jak również skomplikowania samego projektu. Bardzo częstym elementem składowym witaczy pylonowych są wkomponowane litery przestrzenne, nadające dodatkowego bodźca wizualnego. Witacze tablicowe nie są tak wymagające pod względem technicznym, dając możliwość optymalizacji kosztów. Cena tablic reklamowych na stelażu umożliwia jednoczesne wytworzenie wielu jednakowych witaczy i rozmieszczenie ich na każdej drodze wjazdowej w celu uzyskania jeszcze lepszego efektu. Również w tym przypadku materiałem poszycia może być blacha ocynkowana lub dibond, wykazujące się ogromną odpornością na blaknięcie i negatywny wpływ czynników atmosferycznych.
Oferta Studio Printer zawiera kompleksową realizację projektów na witacze reklamowe, w pełnym przekroju rodzajów i wizji klienta. Posiadane przez nas portfolio zbudowanych witaczy świadczy o profesjonalizmie i przywiązaniu do najdrobniejszych szczegółów. Zastosowanie witaczy reklamowych doświadcza stabilnego trendu wzrostowego, co pokazuje ich skuteczność promocyjną. Proponujemy projektowanie, sprzedaż oraz montaż witaczy w każdym rozmiarze i formie, dając do rąk klienta gotowy produkt o ogromnym znaczeniu marketingowym.